12 Ocak 2015 Pazartesi

BTC boru hattı..! Metal fırtına..!!


2003 yılında Ankara'da bir arkadaşımın ofisine ziyarete gittim. Orada sert görünüşlü,  birisiyle tanıştım.
Tanışma faslında ne İş yapıyorsunuz diye sordum.
-- Güvenlik görevlisiyim..!! dedi..
Konuşmayı sevmediği belliydi.. detay öğrenmek için  ısrarcı oldum.. nerde güvenlik görevlisisin..? dedim..
-- Kuzey ırakta..!! dedi..
Yahu adam direk söylesene.. kuzey Irakta ne koruyorsunuz..? dedim
-- Boru hattı..!! dedi..
Nasıl koruyorsunuz..? dedim..
-- Her türlü silahımız var.. helikopterimiz.. zırhlı araçlarımız..! Küçük bir ordu gibiyiz..! boru hattının 4 km sağı 4 km solu hat boyunca bizim kontrolümüzdedir.. ve bu sınırları geçen insanlara '' vur '' emrimiz vardır..!! dedi..
Kaç kişisiniz..? dedim
-- 5 bin..!! dedi..
Senin gibi kaç Türk var..? dedim
-- Biz iki kişiyiz dedi..!!
Diğerleri..?
-- Afganistan, Pakistan, Afrika vesair ülkeler dedi..
Yani dedim.. Dünyanın psikopatlarını toplamışlar.. eline silah vermişler.. cebinize maaş vermişler.. size boru hattını korutuyorlar öyle mi..??
-- Evet..!! dedi..


Bir yerden bir yere kablo, yahut boru döşerken en kısa mesafe kullanılır..!! İşgücü, maliyetler, zaman, para tasarrufu.. rasyonellik, mühendislik bunu gerektirir.!!

Yani Türkiye'den bir boru hattı geçirecekseniz. Sınıra girdiği yer ile çıktığı yere birer nokta koyarsınız  ve bu iki noktayı birleştirirsiniz..!! Coğrafi engellerden dolayı elbetteki sapmalar olur ama bu sapmalar 20- 30 km kayar.. 300 km kaymaz..!!!
Yani kuzey doğudan aşağıya doğru girip.. sonrada batıya doğru yatay gidip.. sonrada aşağıya inmez..!!


 Yukarıdaki harita.. Bakü Tiflis Ceyhan Boru hattıdır..!! Şimdi bir de Kürdistan haritasına bakalım..!!

Ne tesadüf..!!!

Boru hatlarının korunması, İmzalanan antlaşmalar gereği uluslararası güçlerin müdahalesine açıktır..!!

Yani Herhangi bir karışıklık durumunda Bu boru hattı hat boyunca koruma altına alınır.. ve öbür tarafa kediniz dahi geçemez..!!

Elinde kalaşnikoftan başka bir silahı olmayan 40-50 bin adamın, elinde tankı, helikopteri, uçağı ve 500 bin kişilik ordusu olan Türkiye cumhuriyetine posta koyması,  Bu sefer '' dananın kuyruğu değil, kendisi bizde kalacak '' diyerek niyetlerini açıkça söylemeye başlaması.. Güvendikleri büyük abilerindendir..!!

Sopayı yedikleri anda '' Asker bize saldırıyorrr...!! '' diye feryat edecek.. basına verilen bir kaç çocuk fotoğrafıyla birlikte.. Dünya soykırım tehlikesiyle karşı karşıya kalan sevgili kürt kardeşlerimize sahip çıkacaktır..!!

 Kuzey ırakta Barzani'nin palazlanmasına sebep olan çekiç gücün yerleşerek Saddam'ın askerlerine geçiş yasağı koyduğu koordinat 36. paraleldir..!! aynı şey 36. meridyen içinde yapılabilir..!!

Boru hattı inşa edilirken, Dönemin dış işleri bakanı Yaşar Yakış'a bu konuyu şahsen sorduğumda.. Sayın bakanım bu boru hattı neden böyle bir güzergah izledi diye sorduğumda aldığım cevap sadece suskunluktur..!!
Türkiye cumhuriyetinin dış işleri bakanının bu boru hattının neden öyle gittiğine dair en ufak bir fikri yoktur...!!

Korumaya alınan boru hattını geçmek istersek eğer.. karşımızda sadece kalaşnikoflu adamları değil.. Uçak gemisi olan.. Atom bombaları olan orduları göreceğizdir..!!
Çanakkale savaşında Cephenin bu tarafında sadece Osmanlı ordusu.. diğer tarafta ise, İngilizi, Fransızı, Avusturyalısı gibi birden fazla devletin orduları vardır..!!

Ben tek, siz hepiniz...!!
Bir kez olan.. bir daha olur..!!
Teröre karşı, Teröre yardım ve yataklık yapanlara karşı, El kaideyi besleyen, İŞİD'e silah verenlere karşı... tüm dünya Pariste kolkola yürür..!! Gerekirse cephede de birleşir..!!

NATO üyeliği dediğin şey.. 10 tane adamın el kaldırmasıyla bir günde düşecek bir şeydir..!!
Büyük projelerin gerçekleşmesinde çıkacak aksaklıklara karşı A, B, C planları olur..!!
Metal fırtına..!! belki Z planıdır..!! başımıza gelmeden bilemeyiz..!!
Ama ihtimal dahilindedir..!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.