14 Ekim 2015 Çarşamba

Nasa ve Hukuk adamları..!!??



'' For All Mankind '' ( Tüm insanlık için.).. Aya ilk yolculuğu anlatan film.. belgesel tadında..!!!
Filmde Orjinal kayıtlar da var..!!
Yüzlerce bilim adamı,mühendis, teknisyen tek bir amaç için uyum içinde ve birbirine bağlı çalışıyor..!! IRK, DİL, DİN FARKI GÖZETMEDEN..!!
Neil Armstong diyor ki ;
Buraya kadar nasıl geldiğimizi hala anlamış değilim..!!! ben sadece kendi bölümümle ilgili şeylere hazırlandım. Proje sonuçlanır mı bilmiyorum..
ama bu çalışma ben işimi yapamadığım için yani benim hatalarımdan dolayı aksamayacak..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Yıl 1969..!!!!
Benzer cümleyi takım halinde yapılan pek çok şey için söyleyebiliriz..
Futbol maçından.. klasik müzik orkestrasına.... Irk, dil, din farkı gözetmeden..!!
Bu maçı benim hatalarımdan dolayı kaybetmeyeceğiz..!!!! gibi..
Dersine çalışmış.. kendine güven insanın iç huzuru..'!!!
Londra'da yaşarken, şehre yönelik ilk fark ettiğim şeylerden bir tanesi;
Görünmez bir aklın sistemi çalıştırdığıydı..!!! çünkü sokaktaki ingiliz aptal.. ama sistem şakır şakır çalışıyor..!!!
Aylar sonra bu görünmez aklın.. Hiç de öyle kraliçe.. yahut intelligent servis falan değil..!!!
Sadece insanların kurallara uyması olduğunu fark ettim..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tabi bunda,, kuralları koyanların eğitimi.. bilimselliği.. Mantıklı, eşitlikçi, demokratik kurallar koyması.. işini iyi yapmak için geceler boyu bu konuda düşünmesi.. baştan savma iş yapmaması.. günü kurtarmaya uğraşmaması
Ve en önemlisi HUKUKTAN korkmasının çok büyük etkisi var.....!!!!
Adamlar aya gidiyor.. biz 50 yıldır.. siyasal kargaşanın içinde, darbeler.. terör.. koalisyonlar.. yolsuzluklar içinde boğuşuyoruz..!!
Hani Türk'ün Türk'ten başka dostu yok diyoruz ya...
Türk'ün Türk'ten başka düşmanı yok aslında....!!!!
Neden biliyor musunuz.. Bu ülkede HUKUK yok HUKUK..!!!!
Ekmeksiz kal da.. Hukuksuz kalma..!!!!
Bunu öğretmediler bize okullarda...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Menderes'i yargılamak için darbeye neden ihtiyaç var..!!?? Menderes'in yaptıkları o döneme göre suç değil mi..!!??? Hakimler işini yapmazsa.. ya ordu yapar.. ya vatandaş kendi hakkını savunmak için sokağa çıkar.. !!!
80 öncesi neden insanlar sokaklarda.. halk neyi istiyor da devlet vermiyor..??
Ve halk kendi devletine düşman hale geliyor..?????
İstedikleri devleti yıkmak mı.. ? insanca yaşamak mı..???
Bu gün bile.. Hadi PKK bir proje..!! terör.. toprak.. enerji.. vesaire..!!
Yahu ben niye devlete küfrediyorum hala..!!???
Ben niye küfrediyorum liyakatsız.. basiretsiz yöneticilerin belli koltuklara gelmesinden dolayı yapılan hatalara...!!!
Ben niye küfrediyorum.. ülke de bunca hukuksuzluk hükümet eliyle yapılırken.. yargıçların sessiz kalmasına...!!!!!!!!
Devlet yönetmek, Hukuk adamı olmak, Tıpkı NASA nın çalışanı gibi olmaktır..!!!!!
Bu iş benim hatalarımdan dolayı aksamayacak..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! diyebilmektir..!!!
İzmit'teki köprü inşaatında kopan halat yüzünden Japon mühendisin intihar etme sebebi bu dur..!!!!!
Menderes ten bu zamana... Hükümetlerin, yaptığı hırsızlıklara, yolsuzluklara, Yapılan hukuksuzluklara ses çıkarmayan ve görevini yapmayan Yüksek Yargı mensupları..!!
Menderesten.. Özaldan.. Demirel'in yeğenlerinden.. Çillerden.. Mesuttan..
Hesap sormayan yargı...!!!!
O göz yumduğunuz küçük kaçamaklar.. Şimdi bir orman yangını gibi Tüm ülkeyi sardı....!!!!!!!!!!!
İşini iyi yapamadığı için intihar eden Japon mühendisin çalıştığı köprü var ya..
Simge anıt olsun....
Çıkın ona ve atın kendinizi aşağıya...!!!!!!!!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.